Αντι-κουλτουρα

ο Νικος Ξυδακης για την εκθεση Αντικουλτουρα 1983-2012

Τα τελευταία χρόνια το street art στην Ελλάδα είναι τόσο οργιώδες που δεν υπάρχει σε καμμία πόλη του κόσμου.

το μισό graffiti δεν είναι τέχνη. Είναι θόρυβος και βανδαλισμός.

Στο υπόλοιπο όμως έχουμε αριστουργήματα. Αριστουργήματα σπαρακτικά, αφηγηματικά, σαν φόρμα. Κι έχει βγάλει τουλάχιστον έναν σταρ ο οποίος κάνει αυτήν την στιγμή διεθνή καριέρα. Τον Φαιτάκη.

Δύο από τα graffiti αυτά νομίζω ότι σημαδεύουν όλη την Ελλάδα της κρίσης: το «Βασανίζομαι» και το ..«Λάθως». Οπότε έχουμε τέχνη μεγαλειωδέστερη των curated εκθέσεων του Occupy Wallstreet

Έχει αλλάξει κι ο τρόπος που γίνεται κι η επαφή με την μουσική. Κάνουν όλοι συναυλίες σε μικρούς χώρους διαρκώς.. Τα καινούργια celebrities της ελληνικής μουσικής είναι άνθρωποι που δεν είχαν καν δισκογραφία.. γιατί έχει τελειώσει η εποχή της δισκογραφίας.. Στα θέατρα επίσης έχουμε έναν οργασμό δημιουργικότητας. Δεν έχουν φανεί ακόμα τα μεγάλα αριστουργήματα αν και βλέπουμε που και που ορισμένα αστεράκια.. αλλά βλέπουμε έναν οργασμό δουλειάς από ανθρώπους που δεν έχουν καν μεροκάματο και συνεχίζουν να κάνουν τέχνη. Αυτά πρέπει να δούμε γιατί είναι πολύ σημαντικά. Γιατί πρέπει αν θυμόμαστε ότι η τέχνη δεν είναι μόνο τα εικαστικά

Διαδικτυο :

Δεν είναι μόνο εκδημοκρατισμός αλλά και μαζικοποίηση και χάος. Και δημιουργείται ένας πολυκερματισμός και πληθωρισμός πληροφορίας που συχνά μένει χωρίς νόημα. Αν δεν μπορείς να συνθέσεις τις πληροφορίες σε ένα συμπέρασμα, σε μια αφήγηση, απλώς επιτείνεις την σύγχυσή σου.. Και γίνεσαι ένας μανιοκαταθλιπτικός και βουλιμικός για pixel και bytes.. Υπάρχει σε μεγάλο βαθμό κι αυτή η λειτουργία του διαδικτύου έτσι όπως βιώνεται και καταναλώνεται σήμερα.. Είναι φετιχισμός και βουλιμία και δεν ξέρω πόσο πολύ βελτιώνει την μόρφωση, ή το συμπέρασμα ή την στάση απέναντι στον κόσμο..

άλλο πληροφορία κι άλλο πρόσληψη, διαχείριση της πληροφορίας και σύνθεση..

Αυτό είναι το ένα. Το άλλο είναι πως ενώ αυτή η νέα ιστορική εποχή της παγκοσμιοποίησης βάζει τον Τρίτο κόσμο και τους αναπτυσσόμενους μέσα στην κοινή σκηνή κάνουμε το τεράστιο σφάλμα να νομίζουμε ότι επειδή εμείς έχουμε ευρυζωνική σύνδεση και i-phone 5 ξέρω γω και windows 8, έχει κι ο υποσαχάριος άνθρωπος.. που δεν έχει καν τηλέφωνο!

Αυτά είναι εντελώς ηλίθια πράγματα. Βασικά σφάλματα.. Κρίνει ο κάθε merde χλεχλές της ευρυζωνικής σύνδεσης και του wi fi και του gadget κρίνει ανθρωπολογικά τους άλλους ανθρώπους και τις επικοινωνιακές δυνατότητες με τα ίδια εργαλεία. Μπορεί να έχουν κάποια επικοινωνιακά μέσα στο Μπαγκλαντές αλλά σίγουρα δεν είναι τα ίδια που έχει η Αθήνα, το Λος Άντζελες και οι Βρυξέλλες

τα αποσματα ειναι απο συνεντευξη στο blog artnoise

* Η έκθεση Αντικουλτούρα σε επιμέλεια Νίκου Ξυδάκη και Παντελή Αραπίνη είναι ανοιχτή για το κοινό κάθε μέρα και μέχρι τις 20 Νοεμβρίου από τις 14:00 μέχρι τις 21:00 στο CAMP, Ευπόλιδος και Απελλού, πλ. Κοτζιά.

Advertisements